Hoe automatisering verkopers kan helpen meer te verkopen (en jouw marketeers beter op de markt brengen)

De pandemie heeft de meesten van ons gedegradeerd tot gepixelde beelden tijdens een Zoom-oproep. Hoewel sommige activiteiten zullen terugkeren naar een pre-pandemische toestand, zullen de meeste dat niet doen, waardoor het moeilijker dan ooit wordt om relaties op te bouwen en affiniteiten te ontwikkelen. Daarom is het essentieel om de meest geavanceerde digitale tools in handen te geven van verkopers en zoekmachine marketing marketeers.

Waarom? Verkoop- en marketingmensen hebben het idee verdiept dat hun rollen meer kunst dan wetenschap zijn. En ze hebben zich jaloers vastgehouden aan het idee dat hun intuïtie en creativiteit hen onderscheiden.

Wetenschap naar de klantervaring brengen

De meeste verkopers denken bijvoorbeeld dat ze het beste referentievoorbeeld kennen om mee te nemen naar een verkoopgesprek, meestal omdat ze de referentie in het verleden met succes hebben gebruikt of zelf betrokken waren bij de deal en zich er meer op hun gemak bij voelen om erover te praten. Maar het blijkt dat machine learning en AI beter de beste verkoopreferenties kunnen identificeren op basis van welke het beste hebben gewerkt voor een bepaalde branche of regio of bedrijfsgrootte, met behulp van een completere set gegevens. Deze suggesties kunnen verkopers helpen hun kansen op het sluiten van een verkoop te vergroten. En het zijn betere criteria om de waarde van een referentie te bepalen dan iemands intuïtie.

Evenzo zijn zoekmachine marketing marketeers ervan overtuigd dat ze weten wat het beste stuk creatief is dat ze voor een bepaalde campagne kunnen gebruiken, maar nogmaals, ze vertrouwen op een vorm van voorkeur voor bevestiging. Een AI-gestuurde tool kan hen echt vertellen welk stuk advertentie het meest geschikt is voor een bepaalde campagne, omdat het heeft geleerd van de ervaringen van andere marketeers in de organisatie.

Er is in elk geval nog veel ruimte voor creativiteit: bij het ontwikkelen van de zoekmachine marketing creativiteit, bij het vertellen van het verhaal, bij het uitleggen van het ‘waarom’ van een bepaalde pitch. AI geeft hen simpelweg het beste verkoop- of zoekmachine marketing materiaal op het juiste moment. Marketeers moeten creatief zijn met branding of feedback gebruiken om aan te passen wat een product of dienst aan een klant moet opleveren, of de kenmerken van een bepaald product beschrijven.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *